Programinlämning för

Vad roligt att ni är en del av Kulturnatt Stockholm 2025! Mellan den 20 och den 24 februari är ert program öppet för korrektur.

Om ni inte behöver korrigera något är det bara att stänga ner sidan. Då har vi allt vi behöver.

Om du behöver göra några ändringar kan du göra det direkt här i formuläret. Här kan du se hur den senast sparade versionen av ert program kommer att se ut på Kulturnattens hemsida.

1. Kontaktuppgifter

Ange kontaktuppgifter till personen som är ansvarig för Kulturnatt Stockholm hos er i år. Denna person kommer att få all information och korrektur skickad till sig. Du kan bara ange en kontaktperson.

*
*
*

2. Information om

Behöver du ändra verksamhetens namn kan du kontakta kulturnatt@stockholm.se

*
Visas på hemsidan
*
Visas på hemsidan
*
Visas på hemsidan
*

Saknas möjlighet att lägga in er stadsdel, maila kulturnatt@stockholm.se.

Visas på hemsidan
Visas på hemsidan
@

* Sätt ut en nål på kartan som visar var besökarna hittar er.

3. Bilder

Den första bilden, ”Liggande bild 1”, representerar ert evenemang som helhet. Den visas tillsammans med er rubrik och ert verksamhetsnamn på Kulturnattens hemsida.

Övriga bilder ni laddar upp kan till exempel visa olika aspekter av er Kulturnatt. De visas i botten av er evenemangssida på Kulturnattens hemsida.



  • Ladda upp bilder i jpg-format.
  • Se till att bilderna är högupplösta (bilden i originalstorlek, omkring 300 dpi).

Liggande bild 1 - Huvudbild för ert program (minst 1920px bred och 1080px hög)

Byt ut bild:

Ladda upp bild:

*
Visas på hemsidan

Liggande bild 2 (minst 1920px bred)

Byt ut bild:

Ladda upp bild:

*

Kvadratisk bild 1 (minst 1080px bred)

Byt ut bild:

Ladda upp bild:

*

Kvadratisk bild 2 (minst 1080px bred)

Byt ut bild:

Ladda upp bild:

*

Stående bild 1 (minst 1080px bred)

Byt ut bild:

Ladda upp bild:

*

Stående bild 2 (minst 1080px bred)

Byt ut bild:

Ladda upp bild:

*

* Jag har säkerställt att Kulturnatt Stockholm har rätt att använda bilderna i syfte att marknadsföra evenemanget i enighet med upphovsrätt och GDPR.

4. Tillgänglighet

Här har du möjlighet att informera om er lokals tillgänglighet för att underlätta för fler besökare att delta i Kulturnatt Stockholm. Kulturförvaltningen tar inte ansvar för att kriterierna är uppfyllda, utan det är något ni i er verksamhet gör. Observera att områdena kan ha olika antal kriterier för att de ska kunna anses var uppfyllda.

Symbolerna och kriterierna är framtagna av Kulturnatt Stockholm i samarbete med Stockholms stads funktionshindersombudsman.

Är er lokal tillgänglig för hörselnedsatta?

Något av följande finns i lokalen:

  • Hörselslinga
  • Mikrofon
  • Mobil utrustning – t.ex. samtalsförstärkare eller bärbara kommunikationssystem.
  • Teckenspråkstolk
Visas på hemsidan
Är er lokal tillgänglig för synnedsatta?

Båda dessa krav uppfylls i lokalen:

  • Ledarhund välkommen.
  • Visuella markeringar av trappor, nivåskillnader och dylikt.

Minst två av dessa kriterier uppfylls (bara nödvändigt om lokalen består av flera rum):

  • Förtydligande pictogram
  • Text med hög kontrast
  • Taktil text (i upphöjd relief)
  • Skyltplacering i ögonhöjd
  • Stor text som kan läsas på håll
Visas på hemsidan
Är er lokal tillgänglig för rullstolsburna?

Samtliga kriterier uppfylls i lokalen:

Entré

  • Inga trappsteg eller branta lutningar
  • Dörren är marknivå eller har ramp
  • Dörröppning är minst 84 cm

Dörröppnare

  • Finns minst 80 cm över golv och minst 70 cm från dörr
  • Har max 25 mm tröskel

Invändigt

  • Reception, toalett och hiss kan nås utan att passera trappsteg

Toalett

  • Storleken på rummet är minst 220x220 cm
  • Utrymmet på båda sidorna om stolen är minst 90 cm
  • Armstöd finns på båda sidor om toalettstolen

Hiss (behöver bara uppfyllas om det finns flera våningar i lokalen)

  • Utrymmet i hisskorgen är minst 110x140 cm
  • Det finns dörrautomatik
Visas på hemsidan
Har lokalen en tillgänglig parkeringsplats?

En parkeringsplats för rörelsehindrade finns inom 25 meter från entrén till lokalen.

Visas på hemsidan

5. Ert program under Kulturnatten

Berätta vad som kommer hända hos er under kvällen i stort, vad publiken kommer att få uppleva och se när de kliver in genom dörrarna. Eventuella specifika programpunkter lägger du till i nästa avsnitt.

*
{{ programTitle.length }}/60
Visas på hemsidan

T. ex. "Nedslag i musikhistorien”, "En resa till Kairo", "Queer konst och tatuering”. Max 60 tecken inkl blanksteg.

*
{{ programDescription.length }}/290
Visas på hemsidan

Beskriv vad besökaren kan uppleva hos er under Kulturnatten. Texten kommer att användas på hemsidan och kan kompletteras med beskrivningar av specifika programpunkter nedan. Max 290 tecken inkl blanksteg.

* Genre

Visas på hemsidan

Klicka i alla genrer som ert program omfattar

*
{{ enProgramTitle.length }}/60
Visas på hemsidan

Har ni program som passar en engelskspråkig publik?

Programmet måste inte vara på engelska för att passa en engelskspråkig publik. Till exempel kan en konstutställning vara tillgänglig oavsett vilket språk man pratar medan en teater inte alltid inte är det.

*
{{ enProgramDescription.length }}/290
Visas på hemsidan

Max 290 tecken inkl. blanksteg.

Vad har ni för öppettider?

* För att vara en del av Kulturnatt Stockholm måste er verksamhet ha öppet med fri entré 18.00 - 00.00 under Kulturnatten. Stadsvandringar måste ske någon gång mellan 18.00 och 00.00.

Visas på hemsidan

6. Programpunkter under kvällen
Visas på hemsidan

Om ni under kvällen kommer att ha specifika programpunkter (exempelvis filmvisningar, konserter etc.) med start- och sluttider fyller ni i de här. Ni kan lägga in max 11 programpunkter. Om programpunkten kräver förbokning klickar ni i det för den individuella programpunkten och beskriver under ”övrig information” hur besökaren går tillväga för att boka plats till programpunkten. Om ni inte har några specifika programpunkter kan ni gå vidare till nästa avsnitt.

Rubrik

{{item.titleSv}}

Rubrik engelska

{{item.titleEn}}

Ingress

{{item.descriptionSv}}

Ingress engelska

{{item.descriptionEn}}

Starttid

{{item.startHours}}:{{item.startMinutes}}

Sluttid

{{item.endHours}}:{{item.endMinutes}}

Kräver platsbokning

{{ item.ticket ? 'Ja' : 'Nej' }}

{{(programEditMode === 'add' ? 'Lägg till programpunkt' : 'Redigera programpunkt')}}

{{programEditError}}

* Starttid

:

* Sluttid

:
*
{{ programEditTitleSv.length }}/60

Max 60 tecken inkl. blanksteg

{{ programEditDescriptionSv.length }}/90

Max 90 tecken inkl. blanksteg

{{ programEditTitleEn.length }}/60

Max 60 tecken inkl. blanksteg

{{ programEditDescriptionEn.length }}/90

Max 90 tecken inkl. blanksteg

* Kräver denna programpunkt platsbokning?
Du kan uppge hur besökare gör för att boka plats under ”Övrig information” senare i formuläret.

7. Övrig information

* Vad vill ni kommunicera till besökarna angående väskförbudet?

Visas på hemsidan
{{additionalInformation.length}}/250
Visas på hemsidan

Här skriver du övrig information som är viktig för besökare. Har ni programpunkter som kräver förbokning kan du skriva var, när och hur besökaren kan förboka plats. Om du vill informera om begränsat antal platser i era lokaler eller ifall ni har en öppen servering kan du göra det här. Max 250 tecken inkl blanksteg.

{{enAdditionalInformation.length}}/250
Visas på hemsidan

Tack för att ni är en del av Kulturnatt Stockholm!

Glöm inte att trycka på ”Skicka in” eller ”Uppdatera programinlämning” när du är klar. Här kan du se hur den senast sparade versionen av ert program kommer att se ut på Kulturnattens hemsida.

Vad händer sen?
Näst ut är korrektur av Kulturnatts-broschyren. Vi mailar ut korrekturet den 13 mars och behöver eventuella rättningar via mail senast 17 mars.

Den 26 mars släpps programmet offentligt på hemsidan och Kulturnatten börjar marknadsföras för fullt.

Frågor?
Det är bara att höra av sig till kulturnatt@stockholm.se så hjälper vi till!

{{  errorText }}

logo logo logo