Vad roligt att ni är en del av Kulturnatt Stockholm 2025!
Mellan den 20 och den 24 februari är ert program öppet för korrektur.
Om ni inte behöver korrigera något är det bara att stänga ner sidan. Då har vi allt vi behöver.
Om du behöver göra några ändringar kan du göra det direkt här i formuläret.
Här kan du se hur den senast sparade versionen av ert program kommer att se ut på Kulturnattens hemsida.
Ange kontaktuppgifter till personen som är ansvarig för Kulturnatt Stockholm hos er i år. Denna person kommer att få all information och korrektur skickad till sig. Du kan bara ange en kontaktperson.
Behöver du ändra verksamhetens namn kan du kontakta kulturnatt@stockholm.se
Saknas möjlighet att lägga in er stadsdel, maila kulturnatt@stockholm.se.
* Sätt ut en nål på kartan som visar var besökarna hittar er.
Den första bilden, ”Liggande bild 1”, representerar ert evenemang som helhet. Den visas tillsammans med er rubrik och ert verksamhetsnamn på Kulturnattens hemsida.
Övriga bilder ni laddar upp kan till exempel visa olika aspekter av er Kulturnatt. De visas i botten av er evenemangssida på Kulturnattens hemsida.
Liggande bild 1 - Huvudbild för ert program (minst 1920px bred och 1080px hög)
Byt ut bild:
Ladda upp bild:
Liggande bild 2 (minst 1920px bred)
Byt ut bild:
Ladda upp bild:
Kvadratisk bild 1 (minst 1080px bred)
Byt ut bild:
Ladda upp bild:
Kvadratisk bild 2 (minst 1080px bred)
Byt ut bild:
Ladda upp bild:
Stående bild 1 (minst 1080px bred)
Byt ut bild:
Ladda upp bild:
Stående bild 2 (minst 1080px bred)
Byt ut bild:
Ladda upp bild:
* Jag har säkerställt att Kulturnatt Stockholm har rätt att använda bilderna i syfte att marknadsföra evenemanget i enighet med upphovsrätt och GDPR.
Här har du möjlighet att informera om er lokals tillgänglighet för att underlätta för fler besökare att delta i Kulturnatt Stockholm. Kulturförvaltningen tar inte ansvar för att kriterierna är uppfyllda, utan det är något ni i er verksamhet gör. Observera att områdena kan ha olika antal kriterier för att de ska kunna anses var uppfyllda.
Symbolerna och kriterierna är framtagna av Kulturnatt Stockholm i samarbete med Stockholms stads funktionshindersombudsman.
Något av följande finns i lokalen:
Båda dessa krav uppfylls i lokalen:
Minst två av dessa kriterier uppfylls (bara nödvändigt om lokalen består av flera rum):
Samtliga kriterier uppfylls i lokalen:
Entré
Dörröppnare
Invändigt
Toalett
Hiss (behöver bara uppfyllas om det finns flera våningar i lokalen)
En parkeringsplats för rörelsehindrade finns inom 25 meter från entrén till lokalen.
Berätta vad som kommer hända hos er under kvällen i stort, vad publiken kommer att få uppleva och se när de kliver in genom dörrarna. Eventuella specifika programpunkter lägger du till i nästa avsnitt.
T. ex. "Nedslag i musikhistorien”, "En resa till Kairo", "Queer konst och tatuering”. Max 60 tecken inkl blanksteg.
Beskriv vad besökaren kan uppleva hos er under Kulturnatten. Texten kommer att användas på hemsidan och kan kompletteras med beskrivningar av specifika programpunkter nedan. Max 290 tecken inkl blanksteg.
* Genre
Klicka i alla genrer som ert program omfattar
Har ni program som passar en engelskspråkig publik?
Programmet måste inte vara på engelska för att passa en engelskspråkig publik. Till exempel kan en konstutställning vara tillgänglig oavsett vilket språk man pratar medan en teater inte alltid inte är det.
Max 290 tecken inkl. blanksteg.
Vad har ni för öppettider?
* För att vara en del av Kulturnatt Stockholm måste er verksamhet ha öppet med fri entré 18.00 - 00.00 under Kulturnatten. Stadsvandringar måste ske någon gång mellan 18.00 och 00.00.
Om ni under kvällen kommer att ha specifika programpunkter (exempelvis filmvisningar, konserter etc.) med start- och sluttider fyller ni i de här. Ni kan lägga in max 11 programpunkter. Om programpunkten kräver förbokning klickar ni i det för den individuella programpunkten och beskriver under ”övrig information” hur besökaren går tillväga för att boka plats till programpunkten. Om ni inte har några specifika programpunkter kan ni gå vidare till nästa avsnitt.
Rubrik
{{item.titleSv}}
Rubrik engelska
{{item.titleEn}}
Ingress
{{item.descriptionSv}}
Ingress engelska
{{item.descriptionEn}}
Starttid
{{item.startHours}}:{{item.startMinutes}}
Sluttid
{{item.endHours}}:{{item.endMinutes}}
Kräver platsbokning
{{ item.ticket ? 'Ja' : 'Nej' }}
* Starttid
:* Sluttid
:Max 60 tecken inkl. blanksteg
Max 90 tecken inkl. blanksteg
Max 60 tecken inkl. blanksteg
Max 90 tecken inkl. blanksteg
* Kräver denna programpunkt platsbokning?
Du kan uppge hur besökare gör för att boka plats under ”Övrig information” senare i formuläret.
* Vad vill ni kommunicera till besökarna angående väskförbudet?
Här skriver du övrig information som är viktig för besökare. Har ni programpunkter som kräver förbokning kan du skriva var, när och hur besökaren kan förboka plats. Om du vill informera om begränsat antal platser i era lokaler eller ifall ni har en öppen servering kan du göra det här. Max 250 tecken inkl blanksteg.
Glöm inte att trycka på ”Skicka in” eller ”Uppdatera programinlämning” när du är klar.
Här kan du se hur den senast sparade versionen av ert program kommer att se ut på Kulturnattens hemsida.
Vad händer sen?
Näst ut är korrektur av Kulturnatts-broschyren. Vi mailar ut korrekturet den 13 mars och behöver eventuella rättningar via mail senast 17 mars.
Den 26 mars släpps programmet offentligt på hemsidan och Kulturnatten börjar marknadsföras för fullt.
Frågor?
Det är bara att höra av sig till kulturnatt@stockholm.se så hjälper vi till!